Sunday, February 8, 2009

Uge 4 New Orleans (USA)


Hej

Jeg kørte fra Sulphur (hvor jeg er på job) Søndag morgen kl. 8 og ankom til New Orleans kl. 11. (350 km).
Jeg parkeret lidt længere væk fra Bourbon street op ad gaden Rampart i et overvåget parkeringshus som kostede 7 dollar for hele dagen. Inde i French quarter koster det 5 dollar i timen. Hvis man er modig og ikke bange for at blive bestjålet så kan man nøjes med 50 cent for et par timer endda helt gratis andre steder. Men når man har set det omkring liggende område så tog jeg ingen chancer.
Jeg gik op ad Canal Street og gik hen ad Bourbon Street som er lidt af en turist fælde. Der står folk ude på gaden som prøver at shanghai en til at gå ind i den bar eller stripklub de nu repræsentere. Lidt belastende. Måske hvis jeg havde bedre tid havde jeg stoppet op og hørt hvad de havde at byde på men jeg havde en stram program jeg skulle nå så jeg valgte at sige nej og gik videre.
Jeg så en af de her hestetrukne vogne som kører rundt med turister. Den kører så langsom så man kan gå ved siden af og hører hvad guiden fortæller om. Så den fulgte jeg rundt med et stykke tid indtil jeg nåede hen til Jackson square. Her kunne man gå rundt og se forskellige amateur kunster og deres kunst som var til salg.
Jeg gik videre over gaden ned mod havnen og så en vaske ægte steam boat som man har set på film. Derfra gik jeg videre igennem en park og hen til Hard rock cafeen og ind for at købe en t-shirt (jeg samler på dem). Derefter gik turen tværs ned igennem french quarter til Louis Armstrong park og tilbage igen op igennem en anden gade og tilbage til French market hvor jeg brugte en del tid på at finde nogle gaver til børnene. Fra markeds pladsen var der ikke langt til en sporvogn station så jeg tog med sporvogn (det koster 1.5$) ned til Canal street stod af tog en anden sporvogn og videre rundt ad St. Charles Avenue op igennm nogle andre gader ind i finans om rådet og tilbage til Canal street igen hvor jeg stod af og fandt noget at spise.
Jeg synes at cajun mad er noget at det eneste autentiske amerikansk mad der er værd at spise Jeg fandt bare et simpelt sted hvor jeg fik cajun kyllinge suppe med majs brød det smagte super. Inde i samme restaurant så jeg en reklame for Coyote Ugly bar. Der måtte jeg hen og tænkte om det var ligeså vild som på filmen. Så efter endt spise fandt jeg frem til stedet og jo der var gang iden. Der var stop fyldt med mennesker i alle aldrer, høj stemning og dansere op på bar disken. YIHAA.. Party! Stik mig en bud light (jeg skulle jo kører :o). Det var en sjov oplevelse men alt får en ende og jeg skulle finde vej tilbage til Sulphur som ligger 3 timers kørsel væk. Adios og tak for idag. En fed tur til New Orleans var over. Jeg var der i sammenlagt 6 timer.

No comments: