Thursday, February 3, 2011

Uge 5 (Marseille - Frankrig)


Hej

En tur til Syd Frankrig. Marseille. Flot havneby som jeg så alt for lidt af (derfor ikke ene af mine egen foto's). Det må jeg gøre om igen en anden gang. Jeg troede egentligt der vlle være lidt varmere på denne årstid. Ifølge termometret var der 7- 8 grader men det føltes meget koldt da der blæser en kold vind fra Nord det mest af tiden. Inde i byen er der sikkert Ok at færde rundt da man er i læ men at arbejde udenfor ude ved vandet var en kold fornøjelse selvom solen skinnede fra en skyfri himmel. Jeg boede i et noget anderledes hotel som hed Le Grand Canal som nok er udmærket for gennem rejsende en enkelt nat men når man nu skulle tilbringe en helt uge her så skulle jeg nok havde valgt noget andet. Det er et self service hotel uden personale. Man trækker en nøgle i en boks ved hjælp at sit kredit kort og evt reservations nummer. Værelserne er fine nok (rene og pæne) og der er gratis internet og parkering meeen der mangler noget personlig service. Man kan ikke spørge om der er en god restaurant i nærheden eller til en attraktion som man synes man burde se. Så jeg vælger nok noget andet en anden gang.