Wednesday, October 6, 2010

Uge 38-40 (Sur - Oman)


Hej

Her går turen til Oman nærmere betegnet Sur som ligger en 2½ times kører tur i bil fra Muscat.
Jeg boede på Sur Plaza hotel som er en af 2 internationale hoteller som er værd at bo på den anden hedder Sur Beach hotel.
Det blev for det meste til arbejde i de 16 dage jeg var der men en enkelt fornøjelses tur blev det til. Jeg var en tidlig morgenstund en tur til Ras al Had (ca 60 km fra Sur) som er kendt for turtle beach. Det er her som en af de få steder på jorden at kæmpe hav skildpadder lægger deres æg.
Det var en stor oplevelse at se disse kæmper slæbe sig afsted i sandet og med deres store luffer lave op til flere huller inden de lade deres æg.
Lokal befolkningen er meget flinke og gæstfrie og jeg fik en smagsprøve med hjem af det lokale slik som jeg ikke kan huske navnet på. Det var både krydderet og sødt. Konsistensen som en tyk gelé men det smagte godt.

No comments: