Friday, August 28, 2009

Uge 34 - 35 Quintero (Chile)


Hej
Chile var en ny oplevelse som jeg gerne tager igen. Det er et kæmpe land. Jeg var i nærheden af hovedstaden Santiago. Når man lander i lufthavnen ser man de sneklædte Andes bjerg. Der er en fantastisk natur. En halv times kørsel så kan man stå på ski. Jeg blev egentligt lidt overrasket over hvor udviklet Chile er. Jeg havde en forestilling om det var et udviklingsland. Det er det måske nogle steder men ikke der hvor jeg var. Det kunne ligeså godt havde været et sted i Spanien. Jeg arbejdede i Quintero ca. 180km fra Santiago hvor det meste kørsel foregår på en fin motorvej. Jeg boede i en by 15km derfra der hed Concon. Vi (nogle af vores agents folk og jeg) havde en halvfridag en Søndag og tog en kørertur langs kysten til Vina del mar og Valparaiso. Et par flotte idylliske byer med alt hvad en turist kan begær. Masser af gode shopping muligheder, gode restauranter,strande, fine hoteller og masser af atmosfære. På tilbagevejen var vi inde på en fiskerestaurant der hed "La Gatita" i Concon set udfra er den ikke ligeså fin som de andre restauranter der ligger ved siden af men chileanerne ved hvad der er godt og de sætter mere pris på at maden er god. Så hvor de andre restauranter var tomme var der kø for at komme ind på "La Gatita". Chileanerne er søde og rare mennesker men fatter ikke meget andet end spansk men kan man nogle få spanske gloser kommer man langt. En anden god ting der er værd at tage med er at der er billigt så med få peso på lommen kommer man langt. Chile er en uudforsket turist paradis. Jeg ser frem til næste tur dertil.